(Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán
Browse
Browsing (Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán by browse.metadata.advisor "Juarez De La Cruz, Monica Evelyn"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Influencia del taller "SPEAKING ENGLISH EASILY" en la producción oral del idioma inglés en los estudiantes de tercer grado "A" de secundaria de la Institución Educativa Nº0004 Túpac Amaru 2012(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2012) Trujillo Coral, Cinthya Janeth; Farroñan Suclupe, Estela Deysi; Juarez De La Cruz, Monica EvelynThe following research report named "SPEAKING ENGLISH EASIL Y" in the English Language Oral Production for the students of third grade section "A" in Tupac Amaru Secondary School. Sorne objectives were proposed to develop this project, to test the "SPEAKING ENGLISH EASILY" workshop to improve English language learning. In order to achieve this objective, the research hypothesis (Hi) is that the "SPEAKING ENGLISH EASIL Y" workshop has significant influence on English language learning of students of the third grade "A" and "B" of Tupac Amaru secondary school. In order to test the hypothesis, a type of applied experimental level research was developed. The sample consisted of 23 students in the third grade of secondary school who resolved an evaluation before and after the application of the "SPEAKING ENGLISH EASIL Y" workshop. The pre and post-test data analysis of the experimental group has shown the average of the scores of pre and post-test is 4 and 19. The analysis and interpretation of experimental results of the "SPEAKING ENGLISH EASILY" workshop has significantly influenced the English language learning of students in third grade "A" of Tupac Amaru secondary school.Item Influencia del taller FEEL THE WORD en la producción oral, componentes: vocabulario y pronunciación del idioma inglés de los estudiantes del 3° grado de secundaria de la Institución Educativa N° 0705 Juanita Del Carmen Sánchez Rojas Tarapoto – 2016(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2018) Zamora Medina, Nolberto; Chavez Clavo, Luz Nelly; Juarez De La Cruz, Monica EvelynEsta investigación lleva por título “Influencia del taller “FEEL THE WORD” en la producción oral, componentes: vocabulario y pronunciación del idioma inglés de los estudiantes del 3° grado de secundaria de la I.E N° 0705 Juanita del Carmen Sánchez Rojas, ciudad de Tarapoto, departamento de San Martín- 2016”. Para este trabajo se establecieron los objetivos del estudio acordes al tipo de investigación, considerando el análisis del taller como punto primordial, así también la evaluación de la producción oral de los estudiantes, la elaboración de los talleres en base al enfoque comunicativo y la determinación de la influencia que estos tuvieron en la producción oral de inglés de los estudiantes. En el capítulo I, se ha detallado la revisión bibliográfica, tomando las versiones de pedagogos, investigadores y estudiosos involucrados en la enseñanza- aprendizaje de un segundo idioma. En el capítulo II, se detallan los materiales y métodos aplicados en esta investigación, cuya metodología aborda las hipótesis de la investigación, la Operacionalización de las variables, las técnicas y los métodos para la obtención de los resultados. Mientras que en el capítulo III, se abordaron los resultados y discusión de los mismos donde quedó confirmado que el taller “FEEL THE WORD” si influye significativamente en la producción oral del idioma inglés en los estudiantes evaluados. Esto se determinó mediante los promedios alcanzados en el pre- test, donde se obtuvo la mínima nota de cuatro (04) y una máxima de seis (06) logrando un promedio total de cuatro (04), mientras que en el post- test se obtuvo una mínima nota de catorce (14) y una máxima de diecisiete (17) alcanzando un promedio de dieciséis (16).Item Influencia del taller LISTEN UP en el desarrollo de la habilidad de listening del idioma inglés de los estudiantes del 4° grado “B” del nivel secundario de la I.E N° 0004 “Túpac Amaru”, Tarapoto - 2013(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2013) Portocarrero Gutierrez, Melissa; Gamarra Chavez, Kely Diomar; Juarez De La Cruz, Monica EvelynThe present research provides an alternative of solution in the development of listening comprehension in the second language in secondary level students of the EBR, employing for that subtitled videos as a methodological strategy. La investigación nace de la dificultad que presentan los alumnos en el proceso de enseñanza aprendizaje de un segundo idioma, en este caso el inglés. En la habilidad de Listening, se refleja la falta de comprensión y discriminación de sonidos en diálogos y canciones; estos problemas surgen debido a la escasa práctica de metodologías que se aplican en el desarrollo del listening, así también el uso inadecuado de material didáctico. The research comes from the difficulty that the students show in the teaching – learning process of a foreign language, for example the English. In the listening ability this is reflected in the lack of comprehension and for recognizing sounds in dialogues or songs; these listening problems appear because of poor methodological practices to develop the listening skills, as well as, the inappropriate use of training materials. The research is based on a behavioral approach of Frederick Skinner (stimulus-organism response-reinforcement) and it is justifiable to sustain with psychological, linguistic, and educational foundations, as well as it has Theoretical value, Practical utility, social relevance for convenience and based on the benefits that generates. Methodologically is focused on the perspective of audio -lingual method. The goal of this research is to implement a pedagogical proposal based on the use of subtitled videos to improve the student’s listening skill. In order to do so, we worked with a group of 26 students of the Educative Institution N° 0004 “Tupac Amaru”. The students were provided with listening video activities with subtitles included. The group watched eight videos with subtitles during eight weeks. At the end of the class, the students answered an exam in order to determine the progress in their Listening ability acquisition of English as a foreign language. After the proposal’s implementation, the results, conclusions and pedagogical issues will be showed.Item Los materiales audiovisuales y su efecto en la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° grado “A” y “B” del nivel primario de la I.E. N° 0032, Morales - 2016(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2019) Becerra Linares, Mileydi; Sanchez Sánchez, Kelly; Juarez De La Cruz, Monica EvelynEl presente trabajo de investigación lleva por título: Materiales audiovisuales y su efecto en la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° grado “A” y “B” del nivel primario de la I.E. N° 0032, Morales – 2016. Los objetivos del estudio se establecieron acordes al tipo de investigación, considerando la evaluación del uso de los materiales audiovisuales con los que cuenta la Institución como punto primordial, así también la evaluación de la producción oral de los estudiantes, la elaboración de las sesiones de aprendizaje en base al método comunicativo y la determinación de la influencia que estos tuvieron en la producción oral de inglés de los estudiantes. En el capítulo I, se ha detallado la revisión bibliográfica, tomando las versiones de pedagogos, investigadores y estudiosos involucrados en la enseñanza- aprendizaje de un segundo idioma. En el capítulo II, se encuentran detallados los materiales y método aplicados en esta investigación, cuya metodología aborda las hipótesis de la investigación, la operacionalización de las variables, las técnicas y los métodos para la obtención de los resultados. Mientras que en el capítulo III, se abordaron los resultados y discusión de los mismos donde quedó confirmado que los materiales audiovisuales utilizados en las sesiones de aprendizaje basado en el método comunicativo tiene un efecto positivo en la producción oral del idioma inglés en los estudiantes evaluados. Esto se determinó mediante los promedios alcanzados en el pre- test, donde se obtuvo la mínima nota de cuatro (04) y una máxima de seis (06) logrando un promedio total de cuatro (04), mientras que en el post- test se obtuvo una mínima nota de catorce (14) y una máxima de diecisiete (17) alcanzando un promedio de dieciséis (16).Item Taller "DON T'BE SILENT" en el desarrollo de la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 3º grado del nivel secundario de la Institución Educativa "Santa Rosa" de la ciudad de Tarapoto - 2012(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2013) Navarro Ramirez, Dick Kevin; Sanchez Javier, Durga Cheryl; Juarez De La Cruz, Monica EvelynThis research was made to determine if the Workshop DON'T BE SILENT improve the oral English production skill of students from the 3rd grade of secondary level of Santa Rosa high school of Tarapoto city - 2012. The workshop DON'T BE SILENT developed 8 lessons in 16 pedagogical hours where the activities were developed with strategies, promoting the imagination and creativity of students. The Pre and Post-test were designed on base of 50 questions/items divided by the dimensions with of the English oral production coherence and grammar, fluency and intonation. This was a type of experimental and pre experimental research, the design of the research was with one group, PRE-TEST, POST-TEST or experimental group. For the research, we took a population from the secondary level students of "Santa Rosa" high school of Tarapoto city and we only took the section of 3rd "A" (26 students) as sample. We used the quantitative method in the Pre and Post-test of the Workshop and the qualitative method in terms of the students' report to the workshop for each class. The processing of data for the descriptive statistical analysis (average, standard deviation and the arithmetic media) and the design of the graphics for each information table of the research, was carried out in Excel 2010.To obtain the results, such as: T- tabulated, we used the T student and for the T- calculated, we applied a series of mathematical operations. The results show that the workshop significantly improved the oral English production skill of students, according to Table No. 01, it demonstrates a great improvement among the PRETEST and POST-TEST, 06-16 respectively. Table N º 08, it demonstrates that there is a great significant progress of the students, so the hypothesis test accepts the hypothesis research and rejects the hypothesis null. Conclusions: lt demonstrates the significant effect that the workshop DON'T BE SILENT wich improved the oral English production skill of students from the 3rd grade of secondary "Santa Rosa" high school of Tarapoto city -2012. This is corroborated in Table No. 01, No. 03 and Nº 08, with its respective graphics.