(Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán
Browse
Browsing (Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán by browse.metadata.advisor "Gastelo Bardales, Julio Cesar"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Las baladas pop en inglés y su efecto en el desarrollo del vocabulario del idioma inglés en los estudiantes del 4to grado nivel secundario de la I.E. José María Arguedas – Cacatachi, año 2019(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2020) Nuñez Heredia, Melvin; Gastelo Bardales, Julio CesarLa presente investigación lleva por título “Las Baladas Pop en inglés y su efecto en el desarrollo del vocabulario del idioma inglés en los estudiantes del 4to grado nivel secundario de la I.E José María Arguedas - Cacatachi, año 2019”. Tuvo como objetivo general determinar el efecto de las baladas pop en el desarrollo del vocabulario del idioma inglés en los estudiantes del 4to grado nivel secundario de la I.E. José María Arguedas - Cacatachi año 2019. El tipo de investigación fue aplicada, dado que brindar solución a las deficiencias reflejadas, para así ser transformados en mejora en cuanto a los hechos que nos preocupa, cuyo nivel fue exploratorio y descriptivo; además el diseño del estudio fue cuasi-experimental; la muestra estuvo conformada por 45 estudiantes del 4to grado nivel secundario de la I.E José María Arguedas - Cacatachi, año 2019. Se obtuvo como resultado, donde se tuvo como valor de significancia menor a 0.05; es decir fue 0.000; además se ha determinado el efecto a través del T calculado (17,257), considerando que es mayor al T tabulado (2.021); llegando a concluir que existe un efecto significativo entre las Baladas Pop y el desarrollo del vocabulario; aceptando de tal manera la hipótesis alterna del estudio, donde considera que existe un efecto positivo entre ambas variables.Item Estrategia didáctica LERNEN ZU SPRECHEN en el desarrollo de la producción oral del idioma alemán de los estudiantes de la escuela académico profesional de idiomas de la UNSM -T - 2012-II(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2012) Bruno Huachez, Dany Deibi; Suarez Lingan, Esther; Gastelo Bardales, Julio CesarWhen we talk about the teaching of the language skills in general (listening, speaking, reading and writing), different conflicts appear that can retard or prevent the German language student to be able to be competent in the use of these skills in an appropriate form. The oral production, one of the most immediate skills that the student needs to possess, is attributed an endless number of factors that allow or avoid its development. This research deals with a methodological proposal for the German language searching. Having in mind, the challenge presented by the diversity of students in the classrooms, it is necessary to develop strategies that are feasible of using, so that this allows and provides answers to the student's needs. This research has a constructivist approach to achieve a meaningful learning in student, in order to develop the oral production in the German language. The proposal showed here is based on the creation of the didactic strategy LERNEN ZU SPRECHEN" for oral production development of the German language of the Academic Language School Students of the UNSM-T - 2012-II. This strategy was oriented to improve the students' oral production in the components: fluency, coherence, pronunciation and grammar. The data gathering was carried out in the Academic Language School, Faculty of Education and Humanities of the National University of San Martin, thus obtaining a sampling population of 24 students. In order to measure the students' oral production, a pre and post-test were applied at the beginning and at the end of the eight learning sessions, each test was made up of 50 items divided into the four components. Through this study, it has been proved that through the application of oral activities which include learning strategies and a comfortable working environment, the oral production of German students have improved considerably.Item Influencia del material didáctico “a trip through english literature with borita” en la comprensión lectora dimensiones: observación, percepción, memoria y análisis de los estudiantes de la asignatura de historia de la literatura de la lengua inglesa (s. XVIII) de la escuela académico profesional de idiomas de la UNSM-T.2012.(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2017) Leiva Sobrino, Ana Cecilia; Oliva Rojas, Roxana Milagros; Gastelo Bardales, Julio CesarEl presente trabajo de investigación ha tenido como objetivo demostrar la influencia del material didáctico “A Trip through English Literature with BORITA” basado en comics de obras literarias, para mejorar la comprensión lectora en las dimensiones: observación, percepción, memoria y análisis de los estudiantes de la asignatura de historia de la literatura inglesa (s. XVIII) de la escuela profesional de idiomas - UNSM-T-2012 Este estudio se ha trabajado con una muestra conformada por estudiantes de la carrera profesional de idiomas, con un total de 40 estudiantes. Para la investigación se ha aplicado el diseño experimental con dos grupos, grupo control y grupo experimental, con la aplicación de un pre y post-test. Se realizó la comparación de promedios del pre y post-test del grupo experimental, se obtuvieron los resultados del Pre-test 3.95 y Post-test 14.45; estos resultados nos dan una diferencia relevante de 10.5, resultado que nos permite rechazar la hipótesis nula y aceptar que la aplicación del material didáctico “A Trip through English Literature with Borita” influye significativamente en la comprensión lectora en las dimensiones: observación, memoria, percepción y análisis de dicho grupo experimental. Por lo tanto, se recomienda el uso del material didáctico “A trip through English Literature with Borita” para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes del idioma Inglés.Item El material didáctico "MY MAGIC TREE" y su influencia en el aprendizaje cognitivo en los niveles: memoria, análisis y comprensión de los .estudiantes del 6º grado del nivel primario de la I.E. Nº 0106-Atumpampa, Tarapoto, 2012(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2013) Macedo Piña, Cinthia; Vigil Freyre, Cintya Katherine; Gastelo Bardales, Julio CesarThis research was made to determinate the influence of the didactic material "My Magic Tree" on the levels of the cognitive learning: memory, analysis and understanding of the sixth grade of primary level in the Educational lnstitution Nº 0106- ATUMPAMPA, Tarapoto. This research was developed in the Educational lnstitution Nº 0106- ATUMPAMPA in Tarapoto city, San Martin Department, Peru. For this research project, pre and post tests were applied at the beginning and the end of each class. The pre and post tests were designed with fifty questions divided into three levels to measure student's cognitive learning in the sixth grade of primary level. We also had, as a principal means of teaching, a meter ... and-a-half tree made from cardboard, carefully designed in order to improve the teaching and learning process of a second language. According to the results of this research, they show that the didactic material "My Magic Tree" has significantly influenced on the students as it could be seen in the graphic Nº 01 which shows a great improvement •between pre-test an post-test. The results of this research show us that there is a great significant students' progress, for that reason the results of the hypothesis test rejects the null hypothesis and accept the research hypothesis. From the paragraphs above, it has been demonstrated that the didactic material "My Magic Tree" has taken significant in the cognitive learning, in the levels: memory, analysis and understanding in the students of sixth grade primary of the Educational lnstitution Nº 0106-ATUMPAMPA, Tarapoto. This is proved in the graphic Nº 01.