(Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francés
Browse
Browsing (Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francés by browse.metadata.advisor "Gastelo Bardales, Julio Cesar"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Efecto de las sesiones de aprendizaje “SAIP” en el desarrollo de la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 2do grado “E” y “F” de la Institución Educativa Ofelia Velásquez, periodo 2019(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2020) Mori Guzman, Kimberly; Gastelo Bardales, Julio CesarLa presente investigación lleva por título “Efecto de las sesiones de aprendizaje “SAIP” en el desarrollo de la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 2do grado “E” y “F” de la Institución Educativa Ofelia Velásquez, periodo 2019”. El objetivo general fue determinar el efecto de las sesiones de aprendizaje “SAIP” en el desarrollo de la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 2° grado “E” y “F” de la Institución Educativa “Ofelia Velásquez”-2019. El tipo de investigación fue aplicada o también llamada activa o dinámica, cuyo nivel fue exploratorio y descriptivo, así también el diseño fue experimental; la muestra estuvo conformada por 32 estudiantes del 2do grado “E” y “F”; la técnica fue la observación, cuyo instrumento fue la lista de verificación. Los resultados fueron que se tuvo como valor de significancia menor a 0.05; es decir, 0.000; asimismo se ha determinado el efecto a través del T calculado (9,830), considerando que es mayor al T tabulado (2.042), todo ello se debe a que el grado de libertar es de 31 con un nivel de significancia de 0.05, teniendo como T calculado un valor de 9,830, lo cual es mayor a T tabulado de 2.042. Llegando a concluir que existe un efecto significativo entre las sesiones de aprendizaje SAIP y el desarrollo de la producción oral, logrando aceptar la hipótesis alterna del estudio.Item Influencia de la estrategia didáctica "Figuricanto" en el desarrollo de la habilidad de Speaking del idioma Inglés en estudiantes del 5to grado "B" nivel primaria de la Institución Educativa José Enrique Celis Bardales, Tarapoto. San Martín-2011.(Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial, 2013) Muñoz Jimenez, Leydi Margoth; Gastelo Bardales, Julio Cesar; Liza Santa Cruz, Paula ClotildeThe present investigation work entitled: "lnfluence of the didactic strategy Figuricanto in the development of the speaking skill of the English language in students of the srn grade "B" primary level of the School José Enrique Celis Bardales Tarapoto-2011". lt is observad that inadequacy exists in the development of the skills of the English Language in the students. Sorne of the fundamental causes of this situation are a low writing and speaking level, insufficient and ineffective methodological didactic treatment of the audition of the English ianguage, low academic performance in the classroom and indifference to listen an interactiva class. The present study has as an objective to offer a didactic strategy which is guided to the developmept of the skill of the oral expression. The aleatory sampling was applied which is formed by 13 male and 17 female students, the type of the investigation is correlationaldescriptive. The following problem is proposed: How does the didactic strategy Figuricanto influence on the development of the Speaking skill of the English language? And the hypothesis the Didactic Strategy Flguricanto influences on the development of the Speaking skill of the English language in the students of the srn grade Bprimary level of the School José Enrique Celis Bardales Tarapoto-2011. It was determined that significant influence exists in the application of the didactic strategy Flgurlcanto in the development of the speaking skill of the English language with significance level of 5% and high correlation of 94.32%. Significant difference exists in the pre and a post test in the application of the Didactic Strategy Flguricanto at the significance level of 5% was determinad. In the post test, the average is 14.79 points and the percentage of students that are above this average is 51.92%. This average overcame the pre test in 126.1%; in this pre test, high variability exists and in the post test diminishes the variability where the seores spread to be homogeneous. The development of speaking skill of the English language the students is frequently carried out, 33% always and 7% almost always.