Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Palomino Alvarado, Gabriela del Pilar"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Effect of teaching leadership styles on the prevention of adolescence pregnancy: a case study conducted at Universidad César Vallejo, Peru [version 1; peer review: awaiting peer review]
    (2021-03) Delgado Bardales, José Manuel; Rubio Luna Victoria, Edward Freddy; Valera Vega, Orfelina; Contreras Julián, Rosa Mabel; Palomino Alvarado, Gabriela del Pilar; Sánchez Dávila, Keller; Rodriguez Espejo, Yoni Meni; Lowy, Daniel A.
    Background: In this study we aimed to determine the effect of university teaching and leadership styles at Universidad César Vallejo on the prevention of adolescence pregnancy. Methods: We performed a non-experimental, quantitative, crosssectional study, with a correlational descriptive design using a survey. Participants were students in classes enrolled in the starting two semesters at Universidad César Vallejo, Peru. The questionnaire comprised three sections: (I) General demographic data, (II) Teacher leadership styles, and (III) Pregnancy prevention teachings. Results: According to the students (n=793), teaching leadership styles are of three types: Laissez faire, transactional, and transformational. Types of pregnancy prevention from the students’ standpoint are the following: "high" level of "primary prevention" (44.4%), "medium" level of "tertiary prevention" (36.6%), and "high" level of "secondary prevention" (36.2%). Chi-Square test revealed that the three styles of leadership significantly affect the prevention of pregnancy: transformational (X2 = 136.390), transactional (X2 = 95.539), and Laissez Faire (X2 = 80.557) (p <0.05). Overall, there is a significant impact of university teaching leadership on pregnancy prevention among higher education students (X2 = 110,634, p = 0.0000), with a significance level of 5%. Conclusions: It can be concluded that for college students, teaching leadership style significantly affects the prevention of adolescent pregnancy.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Modelo de gestión bibliométrico y su efecto en el ranking de producción científica de la Universidad Nacional de San Martín – Tarapoto
    (Universidad Nacional de San Martín, 2019) Valles Coral, Miguel Angel; Palomino Alvarado, Gabriela del Pilar; Hernandez Torres, Edwin Augusto
    El interés mostrado por las universidades a partir de la aparición de las mismas en los rankings universitarios de acuerdo a su nivel de producción científica, visibilidad e impacto ha generado una corriente que ha motivado que las mismas mejoren sus estrategias y prácticas de publicación a fin de lograr una mayor cantidad de resultados de sus investigaciones publicadas en revistas indexadas. Esta investigación buscó mejorar el ranking de producción científica de la Universidad Nacional de San Martín – Tarapoto, mediante la implantación de un modelo de gestión evalúe adecuadamente los principales indicadores bibliométricos a través de un estudio multimetódico, descriptivo correlacional a una muestra de 186 docentes, con quienes se ha trabajado la implantación del modelo para el fortalecimiento de competencias en identificación y afiliación institucional, visibilidad y factor de impacto, sistemas de revistas abiertas y estrategias para mejorar el posicionamiento en los rankings. El resultado de la capacitación mejora significativamente las competencias ya que antes el 95,7% y 4,3% tenían un nivel bajo y regular, mientras que después el 66,7% y 33.3% obtuvieron un puntaje de regular y bueno, esto ha permitido mejorar el ranking de la universidad ya que en el último semestre (periodo en el que se realizó la intervención del proyecto) la Universidad Nacional de San Martín – Tarapoto, ha pasado de estar en el puesto 64, hasta el puesto 46, logrando una mejora 18 posiciones y podemos concluir que es gracias al trabajo articulado del proyecto que le ha permitido posicionarse mejor.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback